Знаехте ли, че кафе NESCAFÉ произхожда от Швейцария и първоначално е било открито по време на проучване за заместител на кърмата? Не, нито пък ние! Връщайки се към успешната история, а именно NESCAFÉ, има някои малко известни факти за това как марката проправя своя път към върха на кафе бизнеса.Историята на кафе Nestlé започва през 1886 г., когато швейцарският фармацевт Хенри Нестле работи по намиране на икономична и питателна алтернатива на майчиното мляко. Очевидно той не е търсил точно кафе.Nestlé накрая създaва проста формула за кърмачета, съставена от мляко, брашно, захар и добавена желязо. Тя е била първоначално наречена Farine Lactee Henri Nestlé. То става много популярно в цяла Европа, а Nestlé и до днес е един от най-големите доставчици на храни за кърмачета.Едва през 1930 г. се ражда NESCAFÉ (съставено от думите Nestlé и Café). Бразилското правителство се обръща към Nestlé, за да направи кубчета кафе, тъй като Бразилия има огромен излишък от кафе по това време и трябва да намерят решение. На Nestlé отнема осем години проучване, но в крайна сметка през 1938 г. произвежда кафе на прах. То трябва само да се смеси с вода, за да се получи чудесна чаша кафе, изпълнено с натурален вкус и естествения си привлекателен аромат.Втора световна войнаNESCAFÉ става много популярно сред американските войници през Втората световна война и известността му започва оттам. Според самите NESCAFÉ: "Кафето се нарежда сред първите три най-консумирани напитки в световен мащаб, заедно с чая и водата. Всяка година се изпиват на над 800 милиарда чаши, а този брой се увеличава с годишен темп от 1,5%. Това е увеличение от 12 милиарда чаши годишно! В световен мащаб NESCAFÉ се консумира с повече от 4000 чаши всяка секунда!"NESCAFÉ става все по-успешно, тъй като се стреми към непрекъснати подобрения и иновации. През 60-те и 70-те години те подобряват опаковките си, като се преместват в стъклени буркани, като това подобрява съхранението на вкуса и аромата. През 1965 г. това е първата марка, която излиза с лиофилизирани (изсушени чрез замразяване) кафени гранули, подобрявайки разтворимостта на кафето за удобството на потребителите. Днес NESCAFÉ задоволява всяко желание, свързано с кафе, което потребителят може да има – от млечно-захарна кафе смес до късо интензивно еспресо.Според Forbes NESCAFÉ заема номер 29 в класацията на най-ценните марки в света, има продажби от 10,5 милиарда и стойността на марката е 17,8 милиарда. Самият Хенри Нестле знаел значението на марката и маркетинга още преди 150 години и затова създал логото със семейство птици в гнездо. Въпреки че Нестле умира през 1890 г., това лого все още е на уебсайта на марката и маркетинговите материали. Той просто следвал вътрешния си инстинкт за това какво работи!По-долу ще откриете няколко неустоими напитки Nescafé.